«Абетки здоров´я»
Молодший шкільний вік – важливий період у житті дитини, коли закладається
фундамент її подальшого фізичного розвитку, активно розвиваються інтереси і
звички, формується характер. Виховання дітей слід організовувати так, щоб
прищепити кожному учневі усвідомлення цінності власного життя і збереження
здоровʼя як фізичного, так і соціального, духовного. Саме
педагог має зародити та виплекати в дитини прагнення до цього.
Зміст «Абетки здоров´я» спрямований на вирішення таких завдань:
• Формування в учнів знання про здоров´я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку, взаємозв´язок організму людини з природним і соціальним оточенням .
• Виховання в учнів потреби у здоров´ї, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя.
• Розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до
власного здоров´я.
• Виховання в учнів потреби у здоров´ї, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя.
Зміст збірки структурується за такими розділами:
• Здоров´я людини
• Фізична складова здоров′я
• Соціальна складова здоров´я
• Психічна і духовна складова здоров´я
Тематика творів відповідає вимогам новим навчальним програм
Структура сторінки «Абетки здоров´я» для
учнів 1 – 4 класів
o Ознайомлення з великою і малою літерами
o Вірш, прислів´я про ключове слово, відгадування загадки
o Звуковий аналіз слова
o Міні – текст
o Запитання за змістом
o Завдання аналітико – конструктивного характеру
o Творчі завдання
o Ігри
o Домашні завдання
Варіанти вправ, рекомендованих для роботи над сторінкою
«Абетки здоров′я»
1. Вправа «Тренажер»
У відповідності до рівня сформованості вміння читати, учні виконують одне
із нижче наведених завдань:
- 1- а група учнів якомога швидше знаходить у тексті визначені букви і
підкреслює їх олівцем;
- 2-а група дітей якомога швидше знаходить у тексті склади з визначеною
буквою, промовляє їх та підкреслює олівцем;
- 3-а група учнів якомога швидше намагається прочитати текст,
запам’ятовуючи при цьому його зміст.
Тривалість виконання цього завдання визначається учнем класу, що
першим, прочитавши текст ( його частину) підняв руку. За цим сигналом
учитель припиняє роботу інших дітей і пропонує у тому місці, де вони
зупинилися, поставити певну позначку.
2. Гра « Телеграф » - учитель розподіляє
учнів за варіантами на команди. Перший гравець кожної команди читає і
запам’ятовує записане на картці слово. Після цього за сигналом учителя він
пошепки говорить його гравцю, що стоїть наступним у команді. Той, у свою чергу,
почуте слово тихо промовляє наступному у ланцюжку учню. Виграє та команда,
останній гравець якої правильно назвав записане на картці слово.
3. Відгадування ключового слова уроку та
побудова його звукової моделі.
Учитель пропонує учням, розглянувши малюнок у посібнику, назвати зображений
на ньому предмет, відгадати загадку, пояснити зміст прислів’я; побудувати або
пояснити звукову модель відгаданого слова. Під час виконання цього завдання
педагог акцентує увагу учнів на правильну вимову та написання цього слова.
4.З'ясування лексичного значення ключового слова.
5.Висловлювання учнів стосовно того, що учні знають про ключове слово.
6.Читання тексту за абзацами з подальшим його обговоренням.
Читанню тексту за частинами передує діалогічне спілкування вчителя з
учнями. Слід звернути увагу на необхідність позитивного ставлення як до
правильних, так і до хибних міркувань учнів, оскільки в даному випадку
пріоритетного значення набуває розвиток комунікативних здібностей дітей.
Опитування дітей до читання тексту сприяє розвитку довільної уваги вихованців,
формуванню їх пізнавальних інтересів.
7. Завдання аналітико – конструктивного характеру:
· утворити нові слова з ключового слова;
· продовжити речення;
· доповнити прислів′я;
· розєднати слова;
· відновити слова;
· утворити прислів′я;
· побудувати речення;
· зібрати прислів′я;
· зібрати слова;
· закінчити речення.
8. Вправа «Зверни увагу» (пояснення лексичного значення слова).
9.Творчі завдання:
· намалюй малюнок;
· склади розповідь;
· склади правила;
· розіграй ситуації;
· інсценізація;
· створи рекламу;
· театр пантоміми.
10. Ігри :
· «Відгадай емоцію»;
· «Скринька добрих справ»;
· «Збери у кошик гриби»;
· «Назви корисну їжу»;
· «Хрестики – нулики»;
· «Кошик гарного настрою»;
· «Евакуація».
11. Домашні завдання: (з обов′язковим залучення батьків)
· Обговори з батьками почуте на уроці;
· Збери додаткову інформацію з
даного питання;
· Склади корисні поради, вивчи правила;
· Залучення до родинних сімейних справ;
· Склади родовідне дерево.
Міжпредметні зв´язки
у формуванні здоров´язбережувальної компетенції
у формуванні здоров´язбережувальної компетенції
Ø Українська мова (навчання грамоти)
· Розвиток навичок мовленнєвої діяльності
Ø Основи здоров′я
· Формування здоров´язбережувальної компетенції
Ø Природознавство
· Розвиток пізнавальної компетенції
Ø Каліграфія (з елементами розвитку зв′язного
мовлення)
· Розвиток навичок мовленнєвої діяльності та здоров´язбережувальної компетенції
Ø Формування культури здоров´я учнів у виховній роботі
· Формування комунікативної компетенції
Очікувані результати під час роботи з
методичним посібником
«Абетка здоров′я»:
· Ефективність засвоєння навчального матеріалу.
· Активізація розумових процесів.
· Формування свідомого ставлення до власного здоров´я .
· Оволодіння навичками безпечної для здоров´я
поведінки .
· Формування здатності керувати своїм настроєм,
вмінням уникати конфліктів.
· Підвищення мотивації учнів до навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар